Ford'un Elektrikli Araç Planında Değişiklik! Tesla ve Çinli Markalar Nedeniyle Yeni Dönem Başlıyor!
Ford CEO'su Jim Farley, Tesla ve Çinli rakiplerinin arabalarını inceledikten sonra şirket stratejilerinde değişikliklere başvuracağını söyledi. Farley, "Bu alanı Çinlilere bırakmayacağım." dedi.
oyku
Ford CEO'su Jim Farley, Tesla ve Çinli rakiplerinin arabalarını inceledikten sonra ÅŸirket stratejilerinde deÄŸiÅŸikliklere baÅŸvuracağını söyledi. Farley, "Bu alanı Çinlilere bırakmayacağım." dedi.
Ford'un CEO'su Jim Farley, katıldığı bir podcast'te Tesla ve Çinli elektrikli araç üreticilerinin modellerini parçalayıp inceledikleri zaman büyük bir ÅŸaÅŸkınlık yaÅŸadıklarını söyledi. Farley, "İlk Model 3 Tesla’yı parçaladığımızda ve Çinli araçları incelediÄŸimizde bulduklarımız gerçekten ÅŸok ediciydi." açıklamasına yer verdi.
"Elektrikli Araçlardan Vazgeçmeyiz"
Farley, "Office Hours: Business Edition" adlı programda yaptığı açıklamalarda, Çinli üreticilerin pazardaki teknolojik üstünlüÄŸüne dikkat çekti. "EÄŸer küresel bir ÅŸirket olmak istiyorsak, elektrikli araçlardan vazgeçemeyiz. Bu alanı Çinlilere bırakmayacağım." açıklamasında bulunan Farley, yapılan incelemelerin Ford'un stratejik dönüÅŸüm sürecini hızlandırdığını ve üretim modellerinde deÄŸiÅŸikliklere gidileceÄŸini söyledi.
Tesla'ya Göre Daha Ağır ve Maliyetli
Farley, Ford'un Mustang Mach-E modelinin Tesla Model 3’e kıyasla 1,6 kilometre daha fazla elektrik kablosuna sahip olduÄŸunu belirtti. Bunun araca ağırlık ve maliyet getirdiÄŸini ifade eden Farley, "Daha fazla kablo, daha büyük batarya, dolayısıyla daha pahalı üretim anlamına geliyor." açıklamasında bulundu.
Ford'un Elektrikli Araç Birimi Milyarlarca Dolar Zararda
2020'de ÅŸirketin CEO'luk görevine gelen Jim Farley, 2022'de Ford'un elektrikli araç operasyonlarını "Model E" adlı ayrı bir birim altında topladıklarını belirtti. Bu birim, 2024 yılında 5 milyar dolardan fazla zarar etti.
Farley, 2025’te de benzer bir kayıp öngördüklerini belirtse de, "Bu iÅŸin zorlu olacağını biliyordum ama yatırımcılara karşı hesap verebilir olmamız gerekiyordu." açıklamasıyla kararlılığını dile getirdi.
Çinli Üreticilerden Tehdit
Jim Farley, Çinli markaların yükseliÅŸinin Ford ve diÄŸer Batılı otomotiv üreticileri için bir tehdit oluÅŸturduÄŸunu belirtti.
Çinli üreticilerin yüksek teknolojiye sahip, uygun fiyatlı modeller sunarak hem Avrupa’da hem de geliÅŸmekte olan pazarlarda hızla büyüdüÄŸüne dikkat çekti. Farley, daha önce yaptığı açıklamalarda Çinli dev BYD’nin pazar payını "tüm sektörü domine eden bir güç" olarak nitelendirmiÅŸti.
"Xiaomi'nin Elektrikli Aracını Çok EtkilendiÄŸim İçin Geri Vermek İstemedim"
Farley, Çinli üreticilerin sadece maliyet açısından deÄŸil, kalite açısından da büyük bir ilerleme kaydettiÄŸini belirtti. Altı ay boyunca Xiaomi'nin ürettiÄŸi bir elektrikli sedan kullandığını söyleyen Farley, "O kadar etkilendim ki aracı geri vermek istemedim." ifadelerinde bulundu.
Yeni Hedefler Daha Uygun Fiyatlı Elektrikli Araçlar Olacak
Ford’un üçüncü çeyrekte rekor seviyede elektrikli araç satışı yaptığını anımsatan Farley, ABD pazarında elektrikli araç oranının yakın dönemde yalnızca %5 seviyesinde kalacağını öngördü.
Tüketicilerin artık 70-80 bin dolarlık lüks modeller yerine uygun fiyatlı elektriklilere yöneldiÄŸini söyledi.
DeÄŸiÅŸen talebe yanıt olarak Ford, Tesla ve BYD ile rekabet etmesini planladığı düÅŸük maliyetli elektrikli modeller için yeni bir üretim hattı kurdu.
Farley, ilk aracın 2027’de piyasaya sürülmesi planladıklarını ve bu aracın 30 bin dolarlık orta boy bir kamyon olacağını açıkladı.
"Gelecek Elektrikli Araçlarda"
Farley, konuşmasına şu ifadeleri de ekledi:
"Çinli markalar çok güçlü ama biz pes etmeyeceÄŸiz. Elektrikli araç geleceÄŸin kendisi. Bu pazarda var olacağız ve bu alanı kimseye bırakmayacağız."